Landevej 

 
I sæsonen 2017 kører vi fire hold i SLCK, nedenstående giver dig et overblik over hvilket hold du skal/kan kører på og hvordan strukturen i klubben er.
 
Vi har i SLCK et landevejsudvalg som består klubbens formand samt repræsentanter for de 4 hold. Hvis du har spørgsmål eller forslag til udvalget eller enkelte medlemmer af udvalget, kan du skrive til os på SLCK facebookside.
SLCK officielle træningstider starter ved sommer tids begyndelse og stopper ved sommer tids afslutning (træning uden for nævnte periode vil blive postet fra gang til gang på SLCK´s facebookside).
 
Træningstiderne er:
Mandag kl. 18:00 (første og sidste måned starter vi kl. 17:30)
Onsdag kl. 18:00 (første og sidste måned starter vi kl. 17:30)
Lørdag kl. 9:00
Vi mødes på parkeringspladsen mellem det røde hus og Super Brugsen i Slangerup (gerne 5 min før start).
 
Holdopdeling:
Hold 1 – H1: På dette hold skal du kunne holde en mindstehastighed på 29 km/t i minimum 2/3 timer.
Holdkaptajn: John - Martin - Martin
 
Hold 2 – H2: På dette hold skal du kunne holde en mindstehastighed på 26 km/t i minimum 2/3 timer.
Holdkaptajner: Bent Ole - Kim
 
Hold 3 – H3: På dette hold skal du kunne holde en mindstehastighed på 23 km/t i minimum 1½/2½ timer.
Holdkaptajner: Peter - René - Ole
 
Hold 4 – H4: På dette hold skal du kunne holde en mindstehastighed på 20 km/t i minimum 1½/2½ timer. Holdkaptajner: Henriette - Pia
 
Generelt:
Hvis du får lyst til at prøve kræfter med holdet over det du plejer at kører på, vil der hver den første mandag i måneden være mulighed for dette. På denne dag forpligter alle hold sig til at inddrage ”gæsten” i holdet kørerstil, og holdet vil vente på dig hele turen rundt.
Får du lyst til at ”rykke op” på andre træningsdage, er det dit eget ansvar at komme med rundt og kan du ikke følge med, må du slippe holdet og selv finde hjem igen.
 
Så vær ærlig om egen formåen, det skal være sjovt, og udfordrende for alle, det er vigtigt at køre på det hold man reelt hører hjemme på.
Der er plads til alle i SLCK unge som gamle – nybegynder som øvet.
Vi har dog en forventning om at du kender din cykel når du starter, således at du har styr på gearskifte, bremsegreb, cyklens køreregenskaber med mere.
 

Holdendes formål:
H1: Mandag og onsdag trænes hårde intervaller, bakketræning og rulleskifte i cirka 2 ½ til 3 timer. Lørdag køres der længere ture med relativ høj intensitet, cirka 4 til 5 timer. Kørerne på dette hold træner til at deltage i diverse motionsløb rundt omkring i landet. For at køre på H1 skal konditionen og benene være i god form.
 
H2: Mandag og onsdag trænes ligeledes hårde intervaller tilpasset holdet niveau. Vi træner rulleskifte, bakkespurter og intervaller i cirka 2 til 2 ½ time. Lørdag køres længere ture med relativ høj intensitet, cirka 3 til 4 timer. Kørerne på dette hold træne til at deltage i diverse motionsløb og flere af kørerne har ambitioner om at kunne kom ud og køre med H1 i løbet af sæsonen.
 
H3: Mandag og onsdag trænes hårde intervaller, dog er længden af intervallerne kortere end på H1 og H2. Vi træner rulleskifte, bakkespurter og intervaller i maksimalt 2 timer. Lørdag køres længere ture med moderat intensitet i cirka 3 timer, og altid indlagt kaffestop cirka halvvejs. Kørerne på dette hold bliver i løbet af sæsonen i stand til at deltage på nogle af H2 træningerne.
 
H4: Mandag og onsdag køre vi ture der både udfordrer os på teknik og km. Alt efter fremmøde vil vi på dagen vurdere hvad holdet kan klare. Lørdag køres der en længere tur på ca. 3 timer med indlagt kaffestop ca. halvvejs. Vi er et hold med indgang til klubben og kører derfor altid efter laveste fællesnævner. Vi køre med hinanden og ikke mod hinanden.
 
Som ny:
Når du starter som ny uanset hvilket hold du kører på, så gør holdkaptajnen opmærksom på at du er ny. Herefter vil holdkaptajnen tildele dig en ”vært”, som sikrer at du kommer godt med rundt og at du får en god førstegangsoplevelse i klubben.
 
Sikkerhed:
Vi har i SLCK få, men ufravigelige, regler og aftaler for kørsel på landevejen:
• Hjelm er påbudt
• Der køres på racercykler (ikke tri-/enkeltstarts cykler, mountainbikes, citybikes mm.)
• Hvis der er monteres tribøjler på din racercykel, kører du bagerst i feltet, og bøjlerne må ikke benyttes
• Det er holdkaptajnen der dirigerer ”tropperne”. Hans eller hendes anvisninger skal altid følges.
• Vi kører efter parolen ”alle ud – alle hjem” – så vær ærlig om egen formåen.
• Du har selv ansvaret for at give besked til dine holdkammerater/holdkaptajnen hvis farten bliver for hurtig, du får defekt eller har brug for en kort pause.
• Hvis du har sygdomme der kan få indflydelse på din kørsel når du cykler (diabetes, astma, epilepsi, dårligt hjerte med mere) vil vi henstille til at, du informere holdkaptajnen, således at vi kan yde dig den hjælp du måtte fordre, hvis uheldet en dag er ude.
• Mød forberedt op til træningen – sørg for rigeligt med væske, energi, frugt og påklædning tilpasset vejret.
• Hav altid ekstra slange, tools (værktøj) og pumpe med dig til træning.
• Mød 5 til 10 minutter før den officielle træning, da informationerne fra dagens holdkaptajn i forhold til rute, længde, hastighed, indlagte spurter – intervaller osv. vil blive givet inden afgang.
 
Diverse:
SLCK arrangere årligt en tur til udlandet, hvor kørerne får mulighed får at prøve kræfter med rigtige bjerge, turen ligger typisk sidst i april. Mallorca er fx. et super godt sted for motionister at cykle, da bjergene dernede har en stigningsprocent og en længde de fleste med en fornuftig kondition kan kører i. Samtidig er turen en fantastisk anledning til social samvær og hygge, som vi i klubben værdsætter højt.
Derudover deltager vi sammen i forskellige motionsløb rundt omkring, hvor vi repræsentere klubben, for vist vores flotte cykeltøj og ikke mindst, har vi ved flere lejligheder lavet klub camp med vores telte og pavilloner.
Vi har på tværs af holdende været et par gange i Sverige på Hallandsåsen, for at prøve kræfter med bakkerne deroppe, sådan en tur er typisk en dag tur.
 
Vi glæder os til at byde dig velkommen i SLCK´s landevejsafdeling og håber du får mange sjove, hårde og udfordrende timer på din cykel sammen med klubben.